Diskuse k článku: Lesbické rodičovství v praxi

Vložil/a Marie | 2013-01-14 23:06:35
RL
Tady to je černé na bílém: Podmínkou umělého oplodnění je písemný souhlas partnera. Ten podpisem stvrzuje, že bude otcem narozeného dítěte pomocí asistované reprodukce. Nikdo ale nepátrá po skutečném vztahu páru, neřeší se tedy stabilní zázemí páru. Žena ani není povinna uvést partnera, který dal souhlas k umělému oplodnění, jako otce dítěte. Pokud tedy muž není se ženou sezdán, nevzniká mu automaticky právo na otcovství.
Vložil/a Kačí | 2013-01-13 09:27:47
RL
muž, který podepsal souhlas na klinice není automaticky otcem dítěte. I pro úřad, který tak nečiní z úřední povinnosti, ale až na návrh oprávněné osoby,bude tento muž pouze pravděpodobným otcem dítěte. Uvědomte si, že dítě mohl zplodit i jiný muž jinou cestou. z mé zkušenosti mohu tvrdit, že zpětná vazba, zda se inseminace povedla či nikoliv, na klinice není... Takže bych se nebála muže jako otce neuvádět, protože dokud se o otcovství nepřihlásí nebo tak neučiní dítě,nedokážu si představit, že k zápisu dojde... A mýlíte se pokud tvrdíte, že matrika zapíše otce bez návrhu a pouze vás o tom informuje!
Vložil/a jana | 2013-01-07 10:01:49
RL
Anko, myslím, že směšuješ 2 různé situace. Pokud je otec tzv. zákonný, tj. manžel matky dítěte nebo muž, který podepsal souhlas s oplodněním na klinice, tak údaje o těchto otcích se dají dohledat a žádné "tlačení na matku" se nekoná, úřad může zapsat otce do rodného listu dítěte i bez součinnosti matky a tu o tom pouze uvědomit. Druhá varianta je ta, že zákonný otec neexistuje a může být určen pouze na základě souhlasného prohlášení rodičů či žalobou na určení otcovství. Tam se nějaká součinnost matky předpokládá a pokud matka otce neuvede a otec nepodá žalobu na určení otcovství, otec prostě není. V případě umělého oplodnění na klinice (podepsal-li nějaký muž souhlas s oplodněním) zde však otec vždy existuje bez ohledu na to, jestli matka o něm uveden informace či nikoli a bez ohledu na to, zda je uveden v rodném listě nebo není.
Vložil/a Anka | 2013-01-05 22:23:25
Jano,
ta sitauce, kterou popisujete, je sice pravne realne, ale fakt ultra-hypoteticka.
Neumim si predstavit, ktery subjekt zastupujici at by v tohle pripade tlacil na matku, at darce do RL uvede. Fakt bych se toho nebala - dokud nebude prijata ta novela, o ktere pise Kara.
Vložil/a jana | 2013-01-05 15:43:26
RL
Já si dovedu představit, že by zapsání do RL mohl urgovat stát z úřední povinnosti a matku případně stíhat za přestupek či trestný čin spočívající v tom, že zamlčela úřadu informace o otci dítěte. Stát má zájem na tom, aby ideálně každé dítě mělo v rodném listě uvedené oba rodiče, a bylo tudíž lépe ekonomicky i jinak zajištěno. Proto je v zákoně řečeno, že muž, který podepsal na klinice souhlas, je otcem dítěte. Jeho otcovství vzniká už tím, že je podepsán souhlas a narodí se dítě. Zápisem do rodného listu otcovství nevzniká, to je pouze formalita, jako když po uzavření manželství vydá úřad oddací list. Dovedu si představit i situaci, kdy by se zápisu do rodného listu mohlo domáhat i samotné dítě (za předpokladu, že by znalo identitu otce).
Vložil/a Anka | 2013-01-05 14:58:39
ad otec v RL
osobne bych se nebala otce neuvest, pokdud jste s darcem, ktery podepsal lejstro na klinice, domluveni, ze uveden nebude a on s tim souhlasi.

ten muz ma ze zakona pravo na otcovstvi, ten zakon je vlastne ochrana jeho/matky ditete. pokud on sam o uvedeni do RL nestoji a pokud o to nestoji ani matka, nejsem si schopna pedstavit jaky jiny subjekt by to uvedeni do RL mohl urgovat.
Vložil/a jana | 2013-01-03 14:50:56
RL
Obávám se, že určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů je možné pouze pokud zde není jiný otec určený zákonem (tj. manžel matky dítěte nebo muž, který podepsal souhlas k oplodnění - tito muži jsou otcové automaticky aniž by museli něco prohlašovat). Pokud zde otec stanovený zákonem je, muselo by se to řešit soudně - žalobou na popření otcovství, adopcí apod.
Vložil/a RL | 2013-01-03 14:10:16
...
Díky za tak rychlou odpověď. Ještě mne napadá - šlo by do rodného listu uvést (souhlasným prohlášením rodičů před narozením dítěte) jiného otce než partnera podepisujícího informovaný souhlas?
Vložil/a jana | 2013-01-03 10:22:17
RL
Muž, který podepsal souhlas s oplodněním na klinice, je automaticky ze zákona otcem dítěte. Jeho uvedení či neuvedení do rodného listu na to nemá žádný vliv (to už je pouze formalita). Pokud ho do rodného listu neuvedeš, v podstatě se dopouštíš protiprávního jednání, protože záměrně nebudeš státní orgán informovat o existenci otce dítěte. Je na tobě, jestli to riskneš. Pravděpodobnost, že by to vyšlo najevo, je celkem malá, ale je.
Vložil/a jana | 2013-01-03 10:22:17
RL
Muž, který podepsal souhlas s oplodněním na klinice, je automaticky ze zákona otcem dítěte. Jeho uvedení či neuvedení do rodného listu na to nemá žádný vliv (to už je pouze formalita). Pokud ho do rodného listu neuvedeš, v podstatě se dopouštíš protiprávního jednání, protože záměrně nebudeš státní orgán informovat o existenci otce dítěte. Je na tobě, jestli to riskneš. Pravděpodobnost, že by to vyšlo najevo, je celkem malá, ale je.
Vložil/a RL | 2013-01-03 09:25:56
uvedení otce do RL
Ahoj, mám dotaz: je po úspěšném umělém oplodnění s "partnerem" nutné uvést jej do rodného listu dítěte jako otce (viz informovaný souhlas podepisovaný na klinice)? Lze i v tomto případě otce do RL neuvést, nebo je automaticky (právně) označen za otce, protože podepsal souhlas s oplodněním?
Vložil/a Wendy | 2012-12-26 15:48:21
Dotaz
Ahojky chtěli by jsme s přítelkyní moc miminko a nemáme s tím žádné zkušenosti můžete nám poradit kde najít tu správnou kliniku kde nám vyjdou vstříc ?Nebo máte zkušenosti s nějakým dárcem ?Děkujeme moc..
Vložil/a Daneš | 2012-10-28 11:35:31
Listopadové setkání LG rodin
Ahoj lidi,

zveme vás na pravidelná setkání LG rodin. Vídáme se každý první čtvrtek v měsíci, vždy v 16 hodin.

Tentokrát se sejdeme 1.1+. v 16 hod v Kouzelné kavárně, Drobného 12, Brno.

Vítáni jsou všichni, kdo chtějí poznat jiné rodiče a jejich děti, poklábosit o všem možném, zjistit, jak to chodí v jiných rodinách, probrat sociální dávky, právní vztahy v registrovaném partnerství i jiná aktuální témata. Uvítáme i ty, kdo teprve plánují dítě a chtějí si s někým o tom popovídat. Nejsme žádní odborníci, co poradí. Jsme jen matky, co se rády doví něco nového a podělí se o své zkušenosti.

Těšíme se na Vás

Nelli
Vložil/a makesska | 2012-10-17 14:21:38
Prosba o pomoc
Dobrý den,
sháním L-partnerky s dětmi, které by byly ochotné mi pomoci s napsáním mé bakalářské práce na téma Rodičovství lesbických žen. Jedná se o plostrukturované rozhovory týkající se postojů k rodičovství a výchovy dětí. Dosavadní respondentky mají děti ve věku 0-3 roky prosím tedy ty, které mají děti v tomto rozmezí a chtěly by se podělit o své zkušenosti a přispět k výzkumu této problematiky. Ozvěte se mi na e-mail makesska@seznam.cz a já Vám ráda zodpovím všechny dotazy
Vložil/a Daneš | 2012-09-19 12:14:22
Setkání v Říjnu
Ahoj lidi,

zveme vás na pravidelná setkání LG rodin. Vídáme se každý první čtvrtek v měsíci, vždy v 16 hodin.

Tentokrát se sejdeme 4.10. v 16 hod v Kouzelné kavárně, Drobného 12, Brno.

Vítáni jsou všichni, kdo chtějí poznat jiné rodiče a jejich děti, poklábosit o všem možném, zjistit, jak to chodí v jiných rodinách, probrat sociální dávky, právní vztahy v registrovaném partnerství i jiná aktuální témata. Uvítáme i ty, kdo teprve plánují dítě a chtějí si s někým o tom popovídat. Nejsme žádní odborníci, co poradí. Jsme jen matky, co se rády doví něco nového a podělí se o své zkušenosti.

Těšíme se na Vás.

Nelli
Vložil/a Daneš | 2012-09-03 20:59:53
Setkání po prázdinách
Ahoj lidi,

zveme vás na pravidelná setkání LG rodin. Vídáme se každý první čtvrtek v měsíci, vždy v 16 hodin. Tentokrát se sejdeme 6.9. v 16 hod v Kouzelné kavárně, Drobného 12, Brno.

Vítáni jsou všichni, kdo chtějí poznat jiné rodiče a jejich děti, poklábosit o všem možném, zjistit, jak to chodí v jiných rodinách, probrat sociální dávky, právní vztahy v registrovaném partnerství i jiná aktuální témata. Uvítáme i ty, kdo teprve plánují dítě a chtějí si s někým o tom popovídat. Nejsme žádní odborníci, co poradí. Jsme jen matky, co se rády doví něco nového a podělí se o své zkušenosti.

Těšíme se na Vás.

Nelli
Vložil/a Zuuuza | 2012-08-19 22:55:33
Setkani
Ahoj, chtela bych se zeptat zda by bylo mozne se s Vami sejit i osobne a pokecat o tom i u kafca? Chceme s pritelkyni zalozit rodinu, ale jeste by nas par veci zajimalo... Myslim ze by realne setkani bylo nejlepsi a pokecat o tom osobne.... :) Zatim diky... info na mejlik.. Zuza+Peta :)
Vložil/a Jindra | 2012-06-09 00:35:41
Prosím o info
Ahojte všechny šťastné mamky, prosím vás, jestli někdo můžete poskytnout kontakt či reference na solidního dárce spermatu (stříkačka)..? Jsme opatrné, máme špatné zkušenosti, proto vás prosím o jakékoliv info. Jsou to citlivé věci a tak k nim i přistupujeme. Moc děkuji za případné reakce na email jindrovao@seznam.cz .
Vložil/a Daneš | 2012-05-29 21:14:57
Červnové setkání LG rodičů
Ahoj lidi,
zveme vás na pravidelná setkání LG rodin. Vídáme se každý první čtvrtek v měsíci, vždy v 16 hodin. Tentokrát se sejdeme 7. 6. 2012 v 16 hod. v parku na Slovaňáku u dětských prolézaček. V případě nepříznivého počasí se přemístíme do kavárny Café & play, Purkyňova 2740/45, kde se děti vydovádí v dětském koutku.

Vítáni jsou všichni, kdo chtějí poznat jiné rodiče a jejich děti, poklábosit o všem možném, zjistit, jak to chodí v jiných rodinách, probrat sociální dávky, právní vztahy v registrovaném partnerství i jiná aktuální témata. Uvítáme i ty, kdo teprve plánují dítě a chtějí si s někým o tom popovídat. Nejsme žádní odborníci, co poradí. Jsme jen matky, co se rády doví něco nového a podělí se o své zkušenosti.

Těšíme se na vás.

Nelli
Vložil/a Jana | 2012-05-15 12:07:12
Terka a další L maminky - info z kliniky
Ahoj Terko, popř. další L (budoucí) maminky, kterým se povedlo využití kliniky asistované reprodukce v ČR, aniž byste vystupovaly v doprovodu muže, ráda bych Vás požádala o nějaké bližší info - konkrétní klinika? Přístup personálu? Měly jste možnost využít první pokusy zdarma, resp. hrazené pojišťovnou? Na kolik, alespoň přibližně, celá procedura vyšla? Moc děkuji za cenné rady a zkušenosti :) Jane
Vložil/a eM | 2012-05-13 23:34:03
mimnko
je to horror, tady v česku. Fakt jo. Ale jak si to tak pročítám, tak mě napadá asi jen jedno takové klidné, legální řešení bez nervů, a to, nejdřív miminko (stříkačka, klinika, jakkoliv), a pak svatba a RP. Díky všem, ať se vám daří...MOC.
Vložil/a Daneš | 2012-05-01 21:43:14
Setkání u kávičky v Brně 4
Ahoj L-matky,
blíží se další setkání. Tentokrát ve čtvrtek 3.5.2012 v 16hod, opět v Kids Baru na Husové. Přijďte, rády Vás uvidíme
Nelli
Vložil/a Maybe | 2012-04-26 13:39:54
:)
Prosím Ta Tereza a mohla by si mi napisat kontakt na tu súkromnú kliniku,pripadne na toho doktora?
Prosím,prosím ak budeš chciet,detaily ti napisem do mailu.Dakujem
Vložil/a Petra | 2012-04-23 18:33:51
Úspěšnost anonymního dárcovství
Dobrý den,
zkouším tu najít vhodného anonymního dárce a chtěla bych se zeptat, jestli tu má někdo z vás s tím zkušenost a povedlo se vám takto otěhotnět (stříkačkou)? Předem děkuji za odpověď.
Vložil/a Natali | 2012-04-13 20:11:39
Klinika a registrované partnerství
Ahojte holky, pokud se vám nedaří oplodnění v ČR na klinice, tak zkuste nějakou kliniku v Německu, tam naopak registrované partnerky musíte být, aby vám umělé oplodnění uskutečnily. Akorát to něco stojí, ale je to blíže než v Dánsku. Držím palce všem!
Vložil/a Bara | 2012-04-12 20:52:46
registrovane partnersti, klinika
nemusite prece uvadet, ze jste v registrovanem partnerstvi, nyni uz jsou i OP kde se to uvadet nemusi, takze pokud to tam mate, neni problem si ji preci vymenit. Klinika nema opravneni Vas ani legitimovat, ale udelaji to ac nemaji pravo, ale nic vic o Vas zjistovat nebudou. Samozrejme tam MUSITE prijit s chlapem, ktery bud bude darce, nebo bude figurovat jako partner s tim, ze nechce byt darce, ze ma treba geneticke onemocneni v rodine a tudiz ma z toho obavy a darce Vam daji anonymniho. Toto rikam z vlastni zkusenosti. Chapejte, ze kliniky se proste boji nejakeho pruseru a ja se jim v dnesni dobe nedivim. Doporucuji Vam se obratit na pronatal, genet, sidcar, gest, nerikejte to na plnou pusu, ten chlap je tam nutny a musite uvest, ze se rok snazite, pak je to kvalifikovano pojistovnou jako nemoc a tudiz mate pravo na navstevu reprodukcni kliniky. Holky co mam zkusenost tak si vzajemne moc nepomahaji, vi, ze kdyz se nekam dostanou tak je to jejich privatni vec a boji se, ze budou mit samy problemy, protoze je to na hrane a boji se, ze samy prijdou o sanci.
Vložil/a Bara | 2012-04-12 20:52:46
registrovane partnersti, klinika
nemusite prece uvadet, ze jste v registrovanem partnerstvi, nyni uz jsou i OP kde se to uvadet nemusi, takze pokud to tam mate, neni problem si ji preci vymenit. Klinika nema opravneni Vas ani legitimovat, ale udelaji to ac nemaji pravo, ale nic vic o Vas zjistovat nebudou. Samozrejme tam MUSITE prijit s chlapem, ktery bud bude darce, nebo bude figurovat jako partner s tim, ze nechce byt darce, ze ma treba geneticke onemocneni v rodine a tudiz ma z toho obavy a darce Vam daji anonymniho. Toto rikam z vlastni zkusenosti. Chapejte, ze kliniky se proste boji nejakeho pruseru a ja se jim v dnesni dobe nedivim. Doporucuji Vam se obratit na pronatal, genet, sidcar, gest, nerikejte to na plnou pusu, ten chlap je tam nutny a musite uvest, ze se rok snazite, pak je to kvalifikovano pojistovnou jako nemoc a tudiz mate pravo na navstevu reprodukcni kliniky. Holky co mam zkusenost tak si vzajemne moc nepomahaji, vi, ze kdyz se nekam dostanou tak je to jejich privatni vec a boji se, ze budou mit samy problemy, protoze je to na hrane a boji se, ze samy prijdou o sanci.
Vložil/a R. | 2012-03-31 23:01:45
Klinika
Terezo (2012-02-11 12:23:11), můžeš prosím i mně napsat, jaká klinika vás nezamítla? Díky, R.
roxa1983@seznam.cz
Vložil/a Karolína | 2012-03-29 15:07:10
Klinika??
Ahoj všem. Bohužel musim souhlasit se Sylvou. Zkoušely jsme s partnerkou objet, obvolat i obeslat emaily veškeré kliniky v ČR a ŽÁDNÁ nám nepovolí oplodnění rgistrované partnerky. Bohužel,ani kdyby jsme reg.nebyly,tak nám to bez přítomnosti muže,který bude veden jako otec - neudělají.Dvě kliniky mě odkázaly na kliniku do Dánska. Tak pevné nervy. K
Vložil/a Daneš | 2012-03-22 21:56:23
Setkání u kávičky v Brně 3
Ahoj L-matky,
tak se opět setkáme v Kids Baru na Husové. Tentokrát to vychází na Zelený čtvrtek, tj. 5.4.2012 v 16 hod.
Jelikož akce je úspěšná a všichni se již těšíme na příště, budeme se setkávat pravidelně vždy PRVNÍ ČTVRTEK V MĚSÍCI ve stejný čas na stejném místě.
Přijďte kdykoliv za námi.
Nelli

Vkládání příspěvků dočasně pozastaveno.

 
Část tohoto portálu má inzertní charakter. Zadávání nepravdivých údajů je v rozporu se zákonem.
Provozovatel portálu lesbickykoutek.cz neodpovídá za případné vzniklé škody uživatelů seznamky na tomto serveru.