Diskuse k článku: Lesbické rodičovství v praxi

Vložil/a Nikol | 2011-04-02 20:02:14
:-)
oprava...Viktorce do života vše nej nej:-)))
Vložil/a Nikol | 2011-04-02 19:58:32
do života vše nej nej nejlepší Viktorce
Terez, gratuluji, je to krásné. Ať se Tobě, ženě a Viktorce daří a jste zdravé.Nikol
Vložil/a Anka | 2011-03-31 21:37:59
Terko,
gratulace k Viktorce!! At se vam dari!!! 21.gif 21.gif 21.gif
Vložil/a Miki | 2011-03-31 17:07:38
Prosba
Ahojky všem,s přítelkyní plánujeme rodinu a tím se chci zeptat zdali by bylo možné o zaslání kontaktu na anonymního dárce s kterým jste už měly diskrétní zkušenost.díky moc zašlete na agnit80@seznam.cz
Vložil/a Terka | 2011-03-31 16:26:46
Viktoria
Ahoj, v pondělí 28.3.20011 se mě a mé ženě narodila císařským řezem v 12:10 naprosto zdravá holčička, s mírami 52cm a 3900gramů. Daly jsme jí jméno Viktoria. Takže je tu o další L rodinu, která má potomka, víc :-) . Všem přeji ve snaze o úspěšné početí hodně úspěchů a štěstí, jako jsme měly my a já otěhotněla na druhý pokus :-) Terka
Vložil/a Lenka | 2011-02-25 21:48:44
prosba
Ahoj všem kdo se zajímáte o rodičovství homosexuálních párů. Moc děkuju za tuhle diskusi, protože po jejím přečtení mi došlo, že moje touha mít s parterkou děti je reálná a čim dál víc se těším až se ta touha naplní. Chci se zeptat vás všech, co máte zkušenosti s dárcovstvím spermatu nebo-jak jsem se zde s překvapením dočetla-s asistovanou reprodukcí tady v ČR. Budu ráda za jakékoliv podrobnější informace, konkrétní kontakty na nějakou kliniku nebo někoho diskrétního, nebo alespoň radu jak vybírat, na co si dát pozor atd... Ozývat se můžete i na mail lleny@email.cz. Díky všem, hezký večer, Lenka
Vložil/a Kateřina | 2011-02-17 18:13:00
těžko říct
Je to dost těžký na takovou otázku odpovědět. Odborně i neodborně. Když se lidi rozchází, většinou mají dost různé verze toho, co a proč se vlastně stalo, často se ani nedá říct, která z verzí je pravější. Ve větším je to ještě horší, těžko se to tak shrnujícně sakumpak řekne. Nejčastěj to byla nevěra, kterou ale ženy v mnoha případech vnímaly jako signál něčeho nefunkčního nebo nespokojeného ve vztahu, který předtím měly. Taky myslím, že roli v tom, jak necháme nevěru rozehrát do osudové lásky nebo něčeho, co nám zničí předchozí vztah, hraje to, jestli je náš vztah formalizovaný, jestli nás i formálně pojí majetek, jestli nás svazuje i formálně posvěcený vztah k dítěti, jestli nás pojí širší rodiny. Tohle všechno je heteropárům daleko přístupnější, kdežto homopáry mnoho z toho nemohou mít ani kdyby chtěly. Taky bych si tak tipla, že ženy mají větší tendenci vidět v zamilovanosti hned budoucnost a osud, kdežto mužům se lehčej žije se zapřenou zamilovaností, která jim vztah s manželkou nerozbije. Souvisí to taky s tím, jakou má kdo potřebu s partnerem o věcech mluvit a tak.
Vložil/a jana | 2011-02-17 15:04:46
rozchody
Kateřino zajímalo by mě, jaké důvody rozchodu byly u párů z Vašeho výzkumu - byla to taková ta klasika jako u heterosexuálů - nevěra, nuda ve vztahu apod. nebo spíš důvody, o kterých jsem psala já? Díky za odpověď.
Vložil/a Kateřina | 2011-02-17 14:43:03
rozchody
V těch amerických výzkumech psali o L rodinách s dětmi, ty že se rozcházejí častěji než heterorodiny. V našem/mojem výzkumu to bylo hodně přes polovinu, skoro bych řekla 80 procent. Někdy byl rozchod drama, ale často se rodiče po rozchodu dovedly velice dobře domluvit na tom, jak to bude dál. Důvody pro častější rozchody bývají v zahraničních výzkumech uváděny podobný jako ty, o kterých píše Jana.
Vložil/a jana | 2011-02-17 14:03:30
Rozchody
Já několik L párů s dětmi znám a většina z nich je stále spolu, nerozešly se. Je ale pravda, že děti jsou ještě dost malé, za 5 - 10 let může být situace jiná. Tady v ČR o tom existuje nějaký výzkum? Kateřina píše o své výzkumné zkušenosti, takže asi ano.
Co se týče důvodů, proč se údajně L páry s dětmi více rozcházejí, myslím si, že v ČR k tomu může přispívat i to, že na rozdíl od hetero manželů nemají společný majetek (ani když se zaregistrují). Při představě dělení společného domu či bytu zatíženého hypotékou si asi hodně hetero manželů radši nechá na rozvod zajít chuť a reší to spíš tak, že spolu formálně zůstanou a mají "bokovky". Navíc hetero páry nemusí řešit komplikované vztahy s příbuznými, nemusí pořád někde vysvětlovat jak to vlastně mají s těmi dětmi apod., což člověku na dobré náladě nepřidá a může to být jedním z důvodů rozpadu vztahu.
Vložil/a Anka | 2011-02-17 12:40:42
cesky rodiny?
a rodiny s detmi? nebo jak je v tom vyzkumu definovana rodina?

ale dyt i u hetero-rodin je procento rozpadajicich se sileny, dyt se rozvadi kazdy druhy manzelstvi skoro, ne? a zahrnujou statistiky i hetero rodiny nesezdanych paru?

jinak ze se l/g pary rozpadaji casteji nez hetero pary, to bych rekla, ze jo... mam na to nejaky svoje soukromy neodborny teorie :-))

u tech l-rodin nevim... jako rodin s detmi...
Vložil/a Kateřina | 2011-02-17 12:36:59
rodiny
Právěže rodiny. Ty výzkumu hodnotí L rodičovství hodně pozitivně, ale toto zároveň ukazují jako častý fenomén.
Vložil/a Anka | 2011-02-17 12:35:18
Kato
Pary i rodiny??? nebo jen l-pary oproti hetero-parum?
Vložil/a Kateřina | 2011-02-17 11:55:17
rozchody
Ačkoli je tato diskuse spíš pozitivní, mě by zajímalo něco jiného. Některé výzkumu říkají, že se lesbické páry a rodiny častěji rozcházejí. Moje výzkumná zkušenost by to potvrzovala. Máte na to nějaký názor nebo vysvětlení nebo jakýkoli pocit?
Vložil/a xyz | 2011-02-13 22:04:13
Není to taksložité jak to vypadá
Pro všechny dívky z našich luhů a hájů píšu jednu důležitou informaci,kterou už mnohé samy poznaly. Mnoho soukromých reprodukčních klinik provádí oplodnění i bez přítomnosti muže,podpisu a dalších formalit. Je to jen otázka osobní domluvy mezi čtyřma očima. Takže holky,přestaňte riskovat s cizíma lidma, nikdy nevíte jakou nemoc můžete chytit a jak se vám tato neznámá osoba může vymstít. dejte na jistotu prověřeného materiálu, vyhecujte se a běžte se domluvit. Náš syn,který nám tu teď běhá pod nohama a pár dalších jak běhajících tak i vyvíjejících se, jsou toho důkazem. Pokud nepochodíte na první klinice,zkuste jinou, zásadně ale soukromou. Ve státním zařízení si to nikdo neriskne,bohužel.Hodně štěstí všem !!!
Vložil/a Jana | 2011-02-10 19:58:29
Dárce z Brna
Ahoj, jmenuju se Jan a rozhodla jsem s Váma podělit o moje zkušenosti. Podala jsem před rokem inzerát, odpovědělo spoustu mužů, ale většině šlo jen o sex, pouze jen dvoum o to jedno nešlo, sešla jsem s tedy nima a vybrala jsem mladého kluka (25-letýho). Zpočátku jsme to zkoušeli injekční stříkačkou, ale nešlo a tak jsme přistoupili ke klasické metodě, která trvala jen nezbytně dlouhou dobu. Byl ke mě pozorný a netrvalo mu to dlouho, po 7 pokusu ( 2 měsících ) se nám spolu povedlo. Právě ted jsem ve 28 týdnu a jsem strašně štastná :-)
Pokud holky budete mít zájem o kontakt na něj tak tak Vám ho poskytnu :-)
Vložil/a Pája | 2011-02-08 13:18:19
Díky
Děkuju moc za radu, ikdyž mě moc nepotěšila :-(.A děkuju za tyto stránky a za debaty, je fajn mít někde oporu, mít se kde zeptat a hlavně dostat odpověd.Děkujem.
Vložil/a jana | 2011-02-07 15:49:45
pro Páju
Ahoj Pájo, dle našich platných právních předpisů nelze udělat nic, aby vaše dítě bylo "úředně" i tvojí partnerky. Prostě to nejde. Informace o zdravotním stavu dítěte od lékařů apod. lze vyřešit plnou mocí. Pro případ, že bys zemřela, tvojí partnerce doporučuji, aby si našla dobrého advokáta se specializací na rodinné právo. V našem právním řádu jsou určité možnosti, jak by se mohla nadále o dítě starat a rozhodovat o něm, ale bez pomoci odborníka - právníka by to možná neustála.
Vložil/a Pája | 2011-02-07 13:39:00
rodičovství
Ahoj máme s přítelkyní miminko, které jsem porodila já.Jsem tedy uvedena v jeho rodném listě. Otec v rodném listě není.Nejsme registrované. Co máme udělat pro to aby i partnerka měla na moje mimčo nárok - aby bylo úředně i její?Kdyby se mi něco stalo, aby jí zůstalo, aby měla nárok na informace od lékařů atd. Děkuji za rady.
Vložil/a Martina | 2011-02-03 22:14:49
Umělé oplodnění v cizině - pokračování:)
Zdravím,
tak pro zájemce pokračování mého pátrání po umělém oplodnění v cizině:) tak jsem našla chvíli a podívala se na to Německo..dle informací z jedné kliniky v Mnichově by se celkové náklady za oplodnění cizím spermatem měly pohybovat kolem 700 eur (cca 17 000 Kč) za jeden pokus, psali tam i statistiku a ve 20 letech je průměrně oplodnitelné každé druhé vajíčko, ve 30 každé čtvrté...takže pak jde o to prostě jak se to podaří..

na této klinice (neměla by to být ale všeobecná podmínka) jsou pro lesbický pár stanoveny následující podmínky: pár musí být sezdaný a druhá matka podepisuje souhlas s adopcí dítěte (kéž by taková krásná podmínka platila i u nás!!) a pro cizinky platí stejná pravidla jako pro Němky, tedy musí být svoje a pokud u nás adopce není možná, tak se to prostě vypouští tato podmínka..

jo a ještě důležitá věc, za ten jeden cyklus by měly postačovat dvě návševy!! A děje se to téměř přirozeně, není nutná hormonální stimulace..a prý je to asi tak nepříjemné, jako běžná návštěva na gyndě..

takže bych to viděla jako docela reálnou možnost co říkáte?:)
Vložil/a Terka | 2011-01-18 20:10:24
kamarádka maminka
Ahoj dámy, slečny, ženy,
hledám kamarádku z Prahy, co už dítko má nebo teprve čeká. Já končím 32. týden těhotenství, tak bych ráda našla kamarádku, s kterou bych těch posledních pár týdnů mohla zajít občas na "kafčo" nebo donakoupit třeba výbavičku a po porodu zajít na nějakou tu procházku do pražských parků. Věk vůbec nerozhoduje a může Vás být i víc, alespoň budou mít děti jednou víc kamarádů :)Budu se těšit. Terka
Vložil/a katka | 2011-01-10 20:51:14
PROSBA O POMOC AKO USPESNE OTEHOTNIET STRIEKACKOU
ahojte :) v januari 2010 som na prvy pokus prirodzene otehotnela s darcom, ktoreho som nasla cez tuto stranku.... dnes mam doma nadhernu trojmesacnu Natalku a som najstastnejsia na svete. teraz by sme chceli s priatelkou este jedno babatko, ktore by vynosila ona. bohuzial, nema tolko odvahy, aby isla na to prirodzene a ja ju nechcem nutit...
preto sme sa rozhodli skusit to striekackou ale ak mam pravdu povedat, nie som si ista, ako by sa to spravne malo robit, co k tomu potrebujeme atd...
prosim tie, ktorym sa to podarilo, alebo to spon skusali, napisete mi svoje skusenosti...
dakujem
Vložil/a S+M | 2011-01-02 18:01:46
Oplodnění
Ahoj všem.Jsme registrované partnerky a chtěly bychom se na vás všechny obrátit a poprosit vás o radu,kdo máte zkušenosti jak nejuspěšněji přijít umělým oplodněním k miminku????
Vložil/a Anna | 2010-12-28 14:26:37
Rozhovor
Dobrý den, hledám lesbický pár vychovávající dítě, který by byl ochoten se mnou - klidně možností mailů udělat rozhovor. Rozhovor by sloužil jako podklad pro seminární práci na téma, možné důležitosti otce pro výchovu . Vše by bylo anonymní. Mockrát děkuji. Případné dotazy směřujte na mail vienna.s@seznam.cz hezký den Anna
Vložil/a Anna | 2010-12-28 14:19:16
Rozhovor
Dobrý den, hledám lesbický pár vychovávající dítě, který by byl ochoten se mnou - možno i mailem udělat rozhovor. Rozhovor by sloužil jako podklad pro seminární práci na téma, možné důležitosti otce pro výchovu . Vše by bylo anonymní. Mockrát děkuji. Případné dotazy směřujte na mail vienna.s@seznam.cz hezký den Anna
Vložil/a Veronika | 2010-12-24 09:55:25
článek Žena a Život
Ve středu 22.12. vyšel zajímavý článek o lesbických rodinách v časopise Žena a Život...
Vložil/a Kačí | 2010-12-21 19:12:39
Zkušenosti
Máme s partnerkou dvě maličké dětičky. Pediatra jsme měly domluveného ještě před porodem, navíc byla příslušná dr. obeznámena s naší orientací. V porodnici jsme nikdy problém neměly - jsme registrované a vždy jsme jako nejbližší osobu uváděly druhou partnerku, lékaři i sestry nám bez potíží podávali info o partnerce i dítěti, navzdory zákazům jsme měly i přístup na speciální pracoviště (JIP, neonatologie). Velmi nepříjemné bylo vždy jednání na matrice, kde úřednice nemohly pochopit, jak může lesbička mít dítě. Navíc na partnerství nejsou ve formulářích kolonky a tak to prostě nemohly zúřadovat! Sociálka byla rovněž příjemným překvapením.
Všem přejeme krásné vánoce a samé pozitivní reakce okolí :-)
Vložil/a Faryska | 2010-12-20 21:26:39
Faryska
Ahoj všem,
říkala jsem si, že i já napíšu svoje zkušenosti. S partnerkou jsem se rozhodli pro dítě (stříkačkou) a já v lednu tohoto roku otěhotněla (na 3 pokus), zároveň jsme řešili, kde bude naše dítě vyrůstat. Nechtěli jsem žít v anonymitě města, protože jsem obě max. skopojené když máme přírodu poblíž (pejsci atd.), a zároveň být nablízku svým rodinám, žít tam kde chceme a být spokojení. Rozhodli jsme proto nastěhovat do vesnice mé rodiny (otázky typu co na to okolí? jsem si museli uspořádat v sobě samotné..... a hlavně jsme věděli, že jsem na to dvě).....po tomto víkendu máme za sebou vítání občánků na místním obecním úřadě společně s dalšími 6 dětmi (musím uznat, že se s tím paní úřednice a starosta popral velmi dobře a přistoupili k nám jako k rodičům naší úžasné 2měsíční Aničky, přitomna byla celá rodina aby nám vyjádřili podporu před veřejností.)

Přijde mi, že to, že mou osobu lidi znají, nám spíš pomáha a né naopak.

Zjištujeme, že lidi mají velice málo informací jak to mají "L" páry s dětmi.......dál se už moc rozepisovat nebudu, bylo by toho dost co psát, jen chci všem popřát hodně síly a hlavně radosti s Vašimi dětičkami a popřát vše dobré do nového roku.
Vložil/a Verča | 2010-12-16 22:59:11
pro Natálku
Souhlasím s Vámi, že výběr vhodného dárce spermatu je opravdu složitá záležitost, rozhodnutí o dítěti na celý život, ale na druhou stranu asi není možné vybrat člověka, který bude úplně 100procentní. Nevím jakou duševní poruchu Váš dárce měl, ale je mnoho lidí, kteří mají psychické potíže a nějak medikamentózně to řeší. Myslím tím třeba deprese, úzkosti ap...Jiná věc by byla, kdyby se jednalo třeba o nějakou deviaci, sadistu, pedofila, ap...
Napadá mě např.situace, kterou musí řešit páry (myslím teď hetero páry), kde je jeden z partnerů nemocný, třeba má cukrovku, astma, nebo třeba tu depresi či úzkostnou poruchu...přeci i tito lidé mají spolu děti!?
Bylo by ideální počít dítě s naprosto zdravým mužem, ale je to vůbec možné a můžeme si tolik vybírat?
Asi bych si zjistila s čím se ten muž, otec, vlastně léčí, co je to přesně za poruchu a pak bych se rozhodla...to je můj názor. V.
Vložil/a Verča | 2010-12-16 22:33:57
pro Vlastu
Ahoj Vlato! Reaguji na Váš dotaz a přidávám několik řádků z našich zkušeností.
Co se týče dětského lékaře, měly jsme ho s přítelkyní domluveného už asi čtvrt roku dopředu. Nejprve jsme trochu zjišťovaly ke komu choděj kamarádky a taky jsme se trochu informovaly na odbornost lékaře. Potom jsme se šly zeptat, zda dotyčná paní doktorka přijímá nové děti a hned jsme se u ní nahlásily. V porodnici jsme pak v den porodu nahlásily už jméno námi vybrané doktorky. Pokud bychom ji neměly, mají v porodnici seznam pediatrů, ke kterým je možné se pak přihlásit. Myslíme si, že je určitě lepší, mít lékaře vybraného předem.
V rodném listu našeho chlapečka je kolonka OTEC proškrtnutá, prostě jsme ho neuvedly. Těsně před porodem se vyplňuje formulář, do kterého se píše jméno otce a matky, což v našem případě bylo opět v kolonce OTEC prázdné. Tento papír pak porodnice odesílá na matriku a na základě toho pak matrika vystavuje rodný list dítěte, který si vyzvednete po odchodu z porodnice.
Na sociálce, ještě v období před porodem nás trochu tlačily, abychom uvedly otce dítě, abychom nepřišly o výživné, ale to jsme samozřejmě neudělaly. Na nějaké soc.dávky nemáme prý nárok (neuváděly jsme, že spolu žijeme, ani nejsme registrované), pouze na porodné, o které si zažádáte na sociálce po porodu miminka. Peníze pošlou asi do 4 týdnů.
Do 8 dnů po porodu je nutné nahlásit dítě u zdravotní pojišťovny, to nemusí udělat vyloženě bio matka, může to zařídit i "druhá" maminka, stačí mít jen rodný list dítěte.

Napsala jsem to na co jsem si vzpomněla, kdybych si ještě na něco praktického vzpomněla, ještě napíšu. Neporodily jste už?

Moc zdravíme a přejeme, ať vám všechno dobře dopadne a hlavně, aby bylo miminko v pořádku!!!VaA.

Vkládání příspěvků dočasně pozastaveno.

 
Část tohoto portálu má inzertní charakter. Zadávání nepravdivých údajů je v rozporu se zákonem.
Provozovatel portálu lesbickykoutek.cz neodpovídá za případné vzniklé škody uživatelů seznamky na tomto serveru.