Diskuse k článku: Proč chtějí lesby dítě?

« předchozí    další »
Vložil/a ריהוט גן | 2021-11-25 23:31:18
ריהוט גן
"You need to take part in a contest for one of the finest blogs on the internet. I am going to recommend this web site!"
Vložil/a hrouda | 2007-12-01 13:16:29
AKO!
nenapsala jsem, že to nekdo počítal! Napsala sjem, že s etím nekdo (určitě mnoho vědátorů) zabýval, a že mi to připadá stejně neplodné jako tahle diskuse:-)))))
Vložil/a ako | 2007-12-01 11:20:19
Hroudo a ostatní:
V otázce proč chtějí mít L děti mě spíš zajímalo, jestli existují stejné nebo odlišné pohnutky, než u hetero (nemám u otázky žádné předpoklady, žádné premisy, žádné předsudky). Nemyslím si jako Hrouda, že to někdo počítal a tudíž může říct, kterých racionálních důvodů ano/ne mít dítě u L je víc. A není pravda, co říkáš, že je to mimo racionální záležitost u všech. Věřím, že některé L racionální důvody mají a není na tom nic špatného. Ani není nic špatného na iracionálním chování...
Vložil/a AG | 2007-12-01 10:12:49
Moje Hrouda
Jo, to je pravda, to je asi ono. od heterosex. zen se implicitne ocekava, ze dite mit budou, takze casto obhajuji, proc ho nechteji. U leseb se predpoklada, ze decko jaksi neprijde, takze to je naopak. Jo.

Jinak mam dojem, ze Ako nejak nemuze Petru U. rozdychat, nemuze rozdychat zenu, ktera nabourava vsechny jeji pokrivne predstavy o "nezavisle" lesbe. Mentalite Ako neni jasne, jak muze byt nejaka lesba od 17-18 vyoutovana, nikdy nezit s muzem, presto mit dite, byt neagresivni, nekonfliktni... a navic uspesna!!
Vložil/a Petra U. | 2007-12-01 09:45:59
2 omyly od Ako
Ako, jen bych chtěla uvést na pravou míru 2 omyly, kterých ses dopustila.
1) k mojí osobě: s mužem jsem nikdy nežila, ve svých 17 letech jsem zjistila svoji orientaci, od 19 let žila s jednou partnerkou, se kterou se nám narodil syn z umělého oplodnění
2) k Pusinkám: nedávala jsi pozor, Vendula jako jediná vytrvá a do Holandska odjíždí. Sice ji na hranice přiblíží Vrbař na motorce, (což je z tvého pohledu jistě také mínus), ale ta věta tam zazní: "Hodíš mě na hranice?"
Jinak na tvoje názory ohledně filmu reagovat nebudu, máš na ně plné právo. Někomu se zkrátka líbí, jiným ne. Jen mi z tvého příspěvku připadalo, že ses nedívala pozorně.
Vložil/a hrouda | 2007-12-01 08:57:25
katce
Katko, přesně takhle (pokud ti dobře rozumím, v jakém smyslu píšeš o singles, různé úrovni porodnosti v různých zemích, atd.) to myslím já - že existují dvě fůry racionálních důvodů proč NEmít děti, proč je mít se dá rozumově odůvodňovat mnohem hůře - a nejhůře se rozumově odůvodňuje, proč mít děti, když už je člověk už má. Je to prostě mimo (nad?)racionální záležistost. Tady celá ta diskuze v sobě obsahuje skrytý předpoklad, že raciolální a
důvody (pokud možno předem) podložené jednání a důkladně promyšlené je člověku nějak vlasní, a pokládá se za samozřejmé, že bude stát v pozadí všech důležitých životních kroků. HAHAHA 1.gif
Jinak to jsme nebyla já, kdo tu napsal, že Rabušic je skoro dědek, já jsme jen poznamenala, že ten text, co si vybavuju, nebyl podle mně z jeho top ten produktů.
JinAK - Mě otázka proč chtějí lesby dítě zaujala hlavně v tom, že si ji vůbec pokládají - jakoby měly pocit, že si to před sebou a hlavně před okolím musejí nějak speciálně odůvodňovat (obhajovat)?- StejnĚ nesmyslně, jako se někdy hererosexuální ženy cítí tlačeny konstruovat vysvětlění, proč děti nechtějí, tak lesbické ženy to cítí naopak?
Vložil/a ako | 2007-12-01 07:16:51
No jo, SF,
chápu tě, že je pro tebe PU idol, protože máte za sebou podobnou etapu života. Vy dvě jste se prostě jen tak "spletly" s mužem - no trvalo vám to sice víc, jak desetiletí, ale teď už jste na té "správné" cestě.

Zplozuji jen to, co mi přináší výplatu a současně nenutí osobně interagovat s jinak orientovanými lidmi. Plně mi to vyhovuje. A lituji, že jsem tak neučinila hned od začátku. Jenomže na školách nás neučili, že ženy jsou obyvatelky 2. řádu a že mají sedět doma na zadku a starat se o děti.

Po shlédnutí Pusinek jsem byla plná odporu, pocitu podvedení a chtěla jsem peníze za vstupenky zpátky. A to se mi ještě u filmu nestalo. Já jsem ani na ten film nechtěla jít, protože mi intuice říkala, že se mi to nebude líbit, ale jedna bi mě ho velice doporučovala. Už vím proč.

Jenom bych ráda viděla, v kolika heterosexuálních filmech jste mohly vidět brutální homosex tak, tak, jako jste viděly brutální heterosex v """lesbickém""" filmu Pusinky... Příště by autorky mohly dát svému filmu patřičnější název: film s bisexuální fantazií: lesby, ani se neotravujte se svými city, protože skončíte stejně s náhodným sexem na wc a ženy, nemějte žádné ambice s prací v zahraničí, protože jenom co narazíte na prvního chuje, otočíte to na mopedu zpět do Neandrtálismu.

Prostě už jsem vám řekla, že mám s bisexualitou problém. Nejsem ji schopna pochopit. Ale pokud vím, L a čistí heteráci ji nechápou taky.
Vložil/a SF | 2007-12-01 01:08:47
upřímně,
ako, už mě ty tvoje vulgarity unavujou - halt chlapoidní myšlení se nezapře 12.gif
aj s těma Pusinkama... ženská, mám návrh: co takhle zplodit něco inspirujícího a zářivě mocného, hodit to na web, plátno, do éteru, vědeckých fór? a uvidíme. nobelovku?
Vložil/a ako | 2007-12-01 00:35:33
k PU č2
A je to tady, vážení - BODY!!!
1. Byt na hypotéku nemám, protože propáána, jsem na oba byty, co vlastním, měla prachy "na dřevo"

2. S lyžováním jsem se nedávno "spletla" - jen Krkonoše, ale vydržela jsem tam jen 3 dny, jak mi zavolal první zákazník, práskla jsem do bot.

3. Letní dovolená probíhá již několik let na Ladronce. Jiná by mě asi nudila, ale vážně uvažuji o pochodovací dovolené na Madeiře. Ale abych tě nezklamala, letní dovolená byla i v San Franciscu.

4. Masíruje mě přítelkyně.

5. Nevečeřím.

6. ..."Zítra se chystáme malovat náš panelákový byteček..." ... ale, ale, to se divím, že by ti ten film o sexuálním vítězství muže nad ženou přece jenom tolik nesypal? Panelák a sama si jej maluješ?
Vložil/a ako | 2007-12-01 00:33:38
A nyní k P. U.
Neznám Tě, jen jsem vyslovila názor, že Pusinky mě maximálně vadily hlavně tím, že to byl pouze popisný film o neúspěchu, násilí a frustraci. Proto jsem byla velice překvapená tvým věkem, typovala bych tě podle filmu na minimálně o 30 let víc. Jen pro tebe zopakuji, že nejsem velký fanda bisexuálního chování (ani následného ani současného), ten film znamenal absolutní prohru jak pro L, která nedostala svou vysněnou ženu, nýbrž jen náhodný m-d na wc, tak i pro heteračku, která vzdává svůj cíl a odjíždí s mužem zpět. Připadá mi, že film popisuje touhu bisexuální autorky zpět po hetero životě (sexu) a s tím se já absolutně neztotožňuji. České lesby dnes žijí mnohem lepší život a věřím, že si zaslouží něco lepšího.
Jenom se divím, žes na takový film zvýrazňující ponížení L a sílu heteráka, který si může kdykoliv jakoukoliv ženskou ohnout přes koleno a ošukat, nedostala hromadu peněz a měla vůbec nějaké problémy s jeho dokončením.
Vložil/a ako | 2007-12-01 00:31:43
Já jsem to tušila, že
mi tady něco ujde. Dívala jsme se na René Kukačovou. A teď popořádku: no to holky vypadá, že vám teď budu muset poslat můj současný životopis (a občas ho znovuposlat – stejně jako ty body proč chce mít L děti a proč ne, kdyby to náhodou některá z vás nestihla přečíst).

Takže ako je naprosto obyčejná osoba, která žije v klidu a ústraní PANELÁKOVÉHO !!! (fíha) ofšem relativně fkusně zrekonstruovaném bytu (za peníze NEpocházející od českého ču---a) a čeká, že přechod a posléze smrt pomalu zaklepe na dveře (ale možná, že se ani toho přechodu nedočká). Když je ako v kolektivu větším, než 3 lidé, obvykle nemluví a jen naslouchá. Je velmi tichá a plachá a skromná. Je to typická moravanda naroubovaná v Praze, nenávidící většinu pražáků …10.gif.

Obávám, se, že tento příspěvek je nejblíž pravdě -> Vložil/a AG | 2007-11-30 22:28:23. Ovšem nutno podotknout, dámy, že mít ohniváka mezi nohama, tak má ČR třetího Nobelistu. 17.gif
Vložil/a Kateřina | 2007-11-30 22:30:33
Ajajaj
Petro teď si nám to teda zavařila. Takhle s náma ako nikam nepůjde.
Vložil/a AG | 2007-11-30 22:28:23
Ja to vidim jinak
Ako se prokazatelne identifikuje s uspesnymi muzi, kteri maji ten mezonetovy byt nebo vilku nekde za Prahou a v ni krasnou upravenou krehkou blondynku. Je to pro ni sen, ale bohuzel pouze sen. Proto ty nenavistne zavistive problesky.
Ja osobne ji tipuji na panelak na okraji Prahy, blizko nejake vypadovky...
Vložil/a Petra U. | 2007-11-30 22:17:56
Pražská ako
Vida, to jsem přehlédla, že je ako vskutku z Prahy. A předpokládám, že má nějaký pěkný nový mezonetový byt na hypotéku, který bez problémů splácí, lyžovat jezdí zásadně do Francie a letní dovolená v Řecku by byla největší trapárna, to chce jiné destinace... nebo že by se vůbec nedovolenkovala a jen tvrdě podnikatelsky pracovala? Mezitím možná zajde někam do wellness centra na dobrou masáž a do sauny a navečeří se výhradně v Kogu... bože, bože, jak já nesnáším snobství, to nemá orientaci, homo nebo hetero, je jedno jako druhý.
No nic, jdu spát. Zítra se chystáme malovat náš panelákový byteček...
Vložil/a SF | 2007-11-30 22:17:39
teda,
přiznám se - na ten pražský sraz s ako bych taky zvědavě přijela.
Vložil/a AG | 2007-11-30 22:14:57
Praha
Ano,
bydli v Praze, nekolikrat to tu zduraznovala.
Vložil/a Petra U. | 2007-11-30 22:12:18
Odkud je ako?
A je ako z Prahy? Já bych za ní kdyžtak i někam zajela, protože nevydělávám prachy u hnusného macha, žiju si dobře a můžu si dovolit i to auto. Ale myslím, že ako je z Prahy. Protože tak úspěšná žena se nebude zahazovat někde v provinčním Brně nebo Olomouci, o jiných dírách ani nemluvím... :-))
Vložil/a AG | 2007-11-30 22:05:00
Setkani s Ako
Myslim, ze je nas tady takovych vice, kdo si snazi za tim vsim predstavit konkretni zenu a dat ji realne obrysy. Takze se take hlasim jako zajmce o setkani!!
Vložil/a Kateřina | 2007-11-30 22:04:54
sraz
Jejda mě to taky napadlo. To by skoro stálo za to zrealizovat. Sraz s doopravdickou ako. Škoda, že v Praze tak málo bejvám.
Vložil/a Petra U. | 2007-11-30 21:55:51
Já bych chtěla poznat ako...
Docházím k tomu, že bych hrozně chtěla poznat ako... Fakt bych chtěla vidět tváří v tvář tu, která píše všechny ty příspěvky o penisech, píchání, a bisexuálních slepicích. Chtěla bych s ní diskutovat - ne přes net. Chtěla bych vidět tu vyrovnanou, kariéře odevzdanou, stopro L ženu, která nemá s mužským světem nic společného a hrdě to hlásá. Promiň, ako, vím, že teď jsem osobní - ale já za těmi řádky vidím spíš ženu, která je uvnitř zoufalá, hrozně rozzlobená skoro na všechny a obrněná proto, aby necítila další bolest. Ale já vím, to je hloupost - jsem jen přecitlivělá scenáristka zfrustrovaných Pusinek, která hledá za perfektními obrazy lidí (třeba NADLESEB) konkrétního člověka.
Vložil/a Kateřina | 2007-11-30 21:28:06
kapsáda, pán Bůh a skoro dědek
Kristapána nemůžu uvěřit, že sem ako UŽ POČTVRTÉ vložila ty své důvody pro mateřství. Skoro je mi líto, že se s nimi pořád nikdo neidentifikuje. Tak já si snad vyberu ten bod dva: heterosexuální kapsáda, to zní tak roztomile.
Stejně tak, když se řekne, že mateřství je ryze věcí přirozenosti a vrozeného pudu, tak to (alespoň pro mě) má stejnou vypovídací hodnotu, jako bychom řekli, že ženy mají dítě protože to tak chtěl pámbuch. Neříká to vlastně vůbec nic. Je to taková pohodlná berla, o kterou se opřeme, když nevíme, co říct. Kdyby bylo mateřství výsledkem působení pudu, hormonů, přirozené výbavy, tak by se tolik nelišily míry porodnosti v různých zemích, nemluvilo by se o odkládání mateřství do pozdějšího věku, neexistoval by fenomén singles, kteří nejenže nechtějí děcko, ale nechtějí ani stabilní vztah.
Ve vaně jsem teď přemýšlela o tom, jestli je vlastně vůbec možný mluvit o neracionálních důvodech, jestli důvody nejsou vždycky nějak racionální, hledající nějakou příčinu, která něco způsobuje. Třeba touhu po mateřství. Tím nepopírám to, že mateřství může být pro někoho záležitostí zcela iracionální. Vlastně mi nakonec ta otázka, proč mají lesby děti, připadá docela dobrá a zajímavá, protože na ni není žádná univerzální ani lehce vybodovatelná odpověď.
A Rabušic není "beztak-dnes-už-dědek", což ale vůbec neznamená, že je všechno jasný a vyzkoumaný a nemá cenu se o tom tady bavit.
Vložil/a hrouda | 2007-11-30 20:42:51
Ag, prosím,
naprogramuj jeste nejaký emotikony, tyhle už jsou vojetý
Vložil/a ako | 2007-11-30 17:16:07
Hroudo,
to, že nějaký "ohnivák" vytvořil body mě nemůže usadit na zadek a říct: a teď už nemusím myslet. navíc ten tvůj "beztak-dnes-už-dědek" studoval důvody obecné a poplatné jeho době. Časy se mění.

Kromě toho dneska většina Akademie věd ČR studuje a je placená za výzkum, který už dávno někdo publikoval. Takže dopr...e nevidím žádný důvod, proč bychom si tu my L nemohly zadarmo - za naše prachy diskutovat.
Vložil/a AG | 2007-11-30 17:06:04
Jo
Ja osobne jsem se ted dostala do stavu, kdy dite chci bez jakehokoli duvodu, zduvodnovani. Proste chci dite bezduvodne, ale nikdy v zivote jsem ho nechtela vic 8.gif
Vložil/a hrouda | 2007-11-30 16:53:21
Proč mít děti
- co lidi motivuje k tomu, že si pořizují děti, řešil v jednom ze svých odborných textů dnes již profesor Ladislav Rabušic - podle mého názoru zrovna ten text nepatří k jeho vrcholným výtvorům, moc jsem se jím nezabývala a tudíž ho teď nemůžu ocitovat přesně - v každém případě ale obsahoval celou sbírků racionálních a "skororacionálních" důvodů a je ukázkou toho, že hledat racionální jádro s rozumný důvod lze témeř ve všem a kdo hledá najde.-)). Když si ten text opatříte, můžete se přestat unavovat vlastními amaterskými a beztak neúplnými výšty možných důvodů 3.gif. No, jak už jsme uvedla, moc mě ten jeho článek nenadchl a četla jsem ho dosti letmo, takže už si většinu věcí z něj pamatuju vác než mlhavě - vybyvuju si ale, že mezi možnými důvodu bylo mimo jiné např. také to, že lidé si pořizují děti, aby (ted to hodně zvulgarizuju, tam si to můžete přečíst odborně) - tedy aby měli nad někým "navrch", aby mohli nekoho vychovávat, vést , usměrňovat
(dokazují sí tak svoji dospělost)..a další podobné perly. ...Jo, a taky existuje pojem "statusové dítě", jedná se vetšinou o jedináčka a je to dítě, které si hlavně na kariéru orientované ženy pořizují jako důkaz , potvrzení svého "ženství" . Nu, dámy, neplýtvejte silami , odpovědi už jsou hotové.

Osobně si myslím, že jediný skutečně rozumný důvod proč si pořizovat dítě neexistuje, je to vlastně holý nerozum, šílenství a nesmysl, harakiri.
Vložil/a Petra U. | 2007-11-30 16:20:59
Racionálno/iracionálno
Ako, rozhodně nechci snižovat racionální důvody k čemukoliv (i když je fakt, že sama jsem hodně emotivní a iracionální osoba), ale mám dojem, že u rozhodnutí mít děti figurují racionální důvody opravdu jen zřídka. Nebo je možné, že je lidé mají, ale skrývají je za ty emotivní, protože je to opět jeden ze stereotypů, u mateřství se zkrátka emoce "nosí".
Mám kolem sebe hodně žen, většinou už s dětmi a takový dojem, že pokud bych se zeptala na racionální důvody, zřejmě by na mě zůstaly jen koukat.
Sama na žádný takový důvod nemůžu přijít. Jaké to tedy podle tebe jsou? Psala jsi tu o zajištění na stáří, to je, myslím, hodně pofidérní. Pokud zůstaneme u racionality, je mnohem jistější intenzivně si spořit a založit důchodové připojištění. Nikdy si nemůžete být jisti, jestli se o vás dítě opravdu postará - byť se snažíte vychovávat ho podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Vložil/a ako | 2007-11-30 16:00:23
SF -> Bérová
nevím, co tím myslíš - názorová konzistence ???
Ten starý článek o Bérové jsem tam dala jako příklad ženy, která má kariéru a děti a je dobrá. Jestli jsou tam nějaké kejkle s jejím manželem je mi fuk.

Myslím si, že u L vztahů to platí stejně jako u hetero, a to, že matka může mít kariéru a dítě zároveň. Já vím, že je to po všech stránkách náročnější, ale hodněkrát jsem slyšela ze strany matek, že před tím, než měly dítě měly tendenci čas proflákat a s dítětem je to přinutilo vše lépe zorganizovat....
Vložil/a ako | 2007-11-30 15:50:45
to Petra - proč tato otázka / sekce
autorka otázky byla jen a jen zvědavá na odpovědi. Byla si vědoma, že existují racionální i iracionální důvody u heterožen a chtěla jen vědět, co na to lesby.
Vzhledem k tomu, že existují čistě racionální důvody u heterožen, zajímalo jí, jestli i L mají tyto nebo jiné racionální důvody. Kromě toho racionální důvody jsou na stejné rovni - tj. ani lepší ani horší, než důvody iracionální.
Nejde ani o výzkum ani o statistiky ani o osobní útok, jak to některé z vás vzaly. Toť vše.
Vložil/a Petra U. | 2007-11-30 12:47:59
Proč chtějí (některé) ženy a (někteří) muži děti?
Už nějakou dobu přemýšlím, že se vložím do téhle diskusi, ale snažila jsem se trochu si nejdřív ujasnit, co mi tolik vadí na otázce: "Proč chtějí lesby děti". Nesedí mi asi proto, že nesnáším zobecňování vztažené na určité skupiny osob, např. "Proč jsou všichni fotbalisti blbí?" A nemám ráda tohle zobecňování dokonce ani v otázce. Zajímám se o feminismus a gender a gender studies jsou mi sympatická právě tím, jak se pokoušejí demontovat stereotypy (např. "Kluci nebrečí".) Takže jsem se u té otázky začala zamýšlet spíš nad tím, jakou odpověď očekává její autorka.
1) Jde jí opravdu o klábosení, protože každá z oslovené množiny leseb bude mít jiné důvody, které vypíchne a nebude možné vysledovat žádnou spojitost
2) Autorka se sama domnívá, že existuje důvod, který bude u leseb zastoupen častěji. Domnívá se ale také, že to bude důvod odlišný, než jaký mají jiné ženy? Potažmo i muži, protože i oni chtějí děti... A pokud je tento důvod jiný, je specificky "lesbický"? (Takto se ptají některé sociologické studie, artikulují premisu a potom se ji výzkumem snaží dokázat nebo vyvrátit).
Osobně můžu na otázku odpovědět velmi stručně: pociťovala jsem intenzivní touhu být těhotná, porodit a vychovávat dítě. Tato touha je stejně nepopsatelná a nevysvětlitelná, jako touha milovat ženu. Pokud se snažím heterosexuální ženě vysvětlit, proč miluji ženy a ne muže, patrně mi budou chybět slova a ani ona mi beze zbytku neporozumí. Snad si v tomto ohledu budu blíž s heterosexuálním mužem. A touha po dítěti je stejného, iracionálního charakteru.
Druhá věc budou úvahy o lesbách a mateřství obecně. Domnívám se, že procentuelně touží po dítěti méně leseb než heterosexuálních žen. Pro tohle tvrzení ale nemám žádné důkazy a tváří v tvář statistice, která by mi dokázala opak, na něm ani nebudu trvat. (Koneckonců, při mém odporu ke stereotypům neuznávám ani společensky oblíbené tvrzení: "každá žena touží po dítěti" a "pravá žena je matka, bez dítěte je žena neúplná"... a všechny ostatní variace). Ty lesby, které po dítěti touží a děti mají, se rozhodují na základě pestré škály důvodů, z nichž - troufám si tvrdit - racionální (zajištění na stáří) vůbec nehrají roli. Z pohledu dnešní na výkon a zisk orientované společnosti je dítě "investice" ekonomicky předem ztracená a "hloupá. :-)))Naštěstí zisky jsou úplně jiného charakteru a já bych je za nic nevyměnila. (Přestože jsem do 25 let téměř ohrnovala nos nad ženami, které zahodí kariéru kvůli tomu, aby utíraly dítěti zadek... v 27 letech jsem pak porodila vytoužené dítě - syna - a dnes, pokud bych musela volit - další dítě nebo kariéra? budu volit dítě. Tomu se říká vývoj...)
Když to všechno shrnu: některé ženy (hetero nebo lesbické) a někteří muži (hetero nebo gayové) chtějí děti. Jiní ne. Tlak společnosti na bezdětné hetero ženy ("musíš mít dítě, jinak nejsi pravá žena") je neoddiskutovatelný. Některé mu podlehnou a mají děti bez valného nadšení nebo chtění. Naopak lesbické ženy mají možnost volby a tlak společnosti je menší (společnost akceptuje bezdětnou lesbickou ženu spíš, mnohem víc se zabývá otázkou: "proč dítě chtěla, PŘES TO, že je lesba"...
Jinak ale nevidím mezi heterosexuálními a lesbickými ženami rozdíl - co se týče mateřství.
Vložil/a kk | 2007-11-30 10:08:23
Děti
Souhlasím se Štěpánkou. Touha po dítěti podle mého názoru nesouvisí s tím, jakou má žena orientaci. Znám heterosexuální ženy, které se věnují kariéře a děti nechtějí a znám lesbické ženy, které po dítěti velmi touží a kariéra je neuspokojuje.
« předchozí    další »

Vkládání příspěvků dočasně pozastaveno.

 
Část tohoto portálu má inzertní charakter. Zadávání nepravdivých údajů je v rozporu se zákonem.
Provozovatel portálu lesbickykoutek.cz neodpovídá za případné vzniklé škody uživatelů seznamky na tomto serveru.